Boekenreview: Het huis van muis

Ik heb me toch weer een leuk boekje ontvangen. Namelijk ‘het huis van muis’. Een speelhuis met figuurtjes en een boekje in 1.

review-huis-van-muis

Confession

Oké, ik begin gelijk met een confession, ik moet wat opbiechten. Dit boekje zou ik eigenlijk weggeven met een winactie in samenwerking met uitgeverij Leopold. Ik had namelijk met mezelf afgesproken dat ik geen onbetaalde reviews meer zou doen. Nou dat mislukte even. Dit boekje vond ik namelijk zo leuk dat ik het moest en zou houden. Dus bij deze sorry :p

De boekjes van muis

Iedereen kent de boekjes van muis zo ongeveer wel toch? Geschreven door Lucy Cousins die bekend staat om het felle kleurgebruik in boekjes. Wat mij persoonlijk gelijk aanspreekt. Mooie basis illustraties in combinatie met het kleurgebruik. Ik vind het echt heel mooi.

review-huis-van-muis

Het huis van muis

Het boekje is gemaakt van stevig karton, perfect voor kleine peuterhandjes. Ook dit boekje staat vol met de herkenbare illustraties. Naast dat je het boekje kunt lezen kan je kindje ook met de poppetjes meespelen. Vooral voor kinderen die vaak niet het geduld hebben om voorgelezen te worden is dit een mooi idee. Naast het luisteren van het verhaal kunnen de kinderen meespelen. Of jullie kunnen samen het verhaal naspelen, ook leuk.

Leestip: Boekenreview: Bij kikker thuis

Wat vonden wij er van?

Uiteraard hebben wij het boekje ook gelezen. Het boekje sluit precies aan bij de belevingswereld van Gijs. Muis gaat uit bed, ontbijten, tandenpoetsen. Dit zijn dingen die Gijs ook dagelijks doet dus dat zat gelijk goed. Na het lezen van het boekje gingen we spelen met de poppetjes. Zo grappig is dat. De poes die volgens Gijs de taart gaat eten, de muis die op de bank gaat zitten. Ik hou er van hoor. Doe mij maar vaker dit soort boekjes. Het boekje van muis koop je voor €10,99 via bol.com

* Het boekje in dit artikel heb ik gekregen.